Ostatní služby

Máte problémy s NERVOZITOU, UČENÍM, SOUSTŘEDĚNÍM, ÚNAVOU, VYČERPÁNÍM organismu z důvodu pracovní vypětí a stresu?

Naše pracoviště nabízí dvě nejmodernější metody biologické zpětné vazby EEG-biofeedback a HRV-biofeedback, které pracují na principu autoregulace mozkové aktivity.

EEG biofeedback je metoda, která vám umožní ovládat své mozkové vlny. Jedná se o sebe-učení mozku pomocí tzv. biologické zpětné vazby. Když dostanete okamžitou, cílenou a přesnou informaci o ladění (případně „rozladění“) svých mozkových vln, můžete se naučit, jak je uvést do souladu. Trénink za pomoci EEG biologické zpětné vazby je nenásilný, bezbolestný a hravý. Pokud je prováděn odborníkem, nepředstavuje riziko, protože nemá vedlejší účinky. Není návykový a jeho efekt je dlouhodobý.

V čem může pomoci EEG-biofeedback dětem:

  • poruchy učení
  • hyperaktivita a poruchy pozornosti
  • epilepsie
  • nespavost, poruchy spánku, enuréza
  • úzkostné stavy, fóbie, stres
  • komunikační potíže – koktavost
  • zlozvyky (kousání nehtů, cucání palce, aj.)

 

 

    Indikace EEG-biofeedbacku u dospělých:

    • kondiční trénink pro zlepšení výkonů u duševně pracujících profesionálů (manažeři, vedoucí pracovníci, aj.)
    • profesní trénink pro zlepšení výkonů u manažerů, řidičů, operátorů, dispečerů, sportovů (golf, střelba, aj.)
    • komunikační potíže – koktavost
    • psychosomatické potíže
    • stres, migrény, poruchy spánku, tréma, maniodepresivní poruchy,
    • vysoký krevní tlak, cévní a oběhové poruchy, respirační potíže, svalové spasmy
    • závislosti

      S úspěchem je EEG – biofeedback využíván u profesí, kde je zvýšená možnost stresu a v nichž se klade důraz na špičkový výkon (manažeři, piloti, sportovci – zvl. střelba a golf, řidiči…).

      Terapie EEG – biofeedback není hrazena ze zdravotního pojištění.

      Počet sezení je individuální a odvíjí se od stanovené diagnózy a průběhu terapie.

      Je metoda na inhibici primárních reflexů pro děti od 4 let věku a dospělé

      Jedná se so terapii, kdy formou jednoduchých cviků, které často napodobují pohyb vyvolaný primárními reflexy dáváme mozku a tělu šanci naučit se správně kontrolovat fungování těla.


      Terapie trvá 6-10 měsíců. Cviky se dítě i rodič učí s terapeutem a následně se cvičí v domácím prostředí po dobu 21-30 dní, někdy i déle. Po 30 dnech dochází na kontrolu a výměnu cviků. Cvičební sestava je povětšinou složená ze 4 cviků, které na odcvičení zaberou cca 5-10 minut.


      Aktivita přetrvávajících primárních reflexů je tedy cvičením přirozeně potlačena a tím zmizí i související obtíže:

      • Má obtíže se naučit na kole nebo plavat
      • Cucá palec nebo předměty i po dovršení 5 let věku
      • Dyspraxie, problém s koordinací, obtíže s oblékáním/ knoflíčky, tkaničky/
      • Pomočuje se i po dovršení 5 let věku
      • Při psaní si podpírá hlavu rukou, píše s tváří opřenou o desku stolu
      • Problém se naučit analogové hodiny
      • Časté ORL obtíže, alergie, přecitlivělost na světlo
      • Sedí na jedné nebo a obou nohou, často se houpe na zadních nohou židle
      • Špatná koordinace oko-ruka, špatná vizuální percepce /nevidí co napsáno/
      • Bi – lateralita nad 8 let věku
      • Hypo nebo hyper tonus svalů, problémy s držením těla
      • Zakrývá si jedno oko rukou
      • Často se točí, sleduje opakovaný pohyb nebo naopak se tohoto bojí
      • Strach z výšek, problémy rovnováhy, nemoc z pohybu /kinetóza/
      • Dělá mu obtíže opis / například běhací diktáty, opis z tabule/
      • Často do něčeho naráží, nedodržuje bezpečnou vzdálenost
      • Začarovaný kruh hyperaktivity a únavy
      • Problémy s tělocvikem /kotoul, šplh, vybíjená, stojka na rukou/
      • Obtíže při psaní a čtení

      Ve světě se tomuto typu terapie věnují i další metody: Neuways, INPP, Brainbalance, The primary movement a další. Z literatury je na českém trhu např. kniha Sally Godard Blythe – Dítě v rovnováze nebo od Mgr. Volemanové – Primární reflexy a jejich projevy .

      BENAUDIRA – INDIVIDUÁLNÍ SLUCHOVÝ TRÉNINK


      Je metoda založená na faktu, že slyšený zvuk se v procesu poslouchání zpracovává v mozku (centrální nervové zpracování. Mozek tak může být trénovaný a stimulovaný.

       

      BENAUDIRA je vhodná pro skupinu klientů s oslabením sluchového zpracování, které se stimuluje v mozku prostřednictvím poslouchání specificky upravené instrumentální hudby. Tato hudba je komponována pro každého klienta, a to na základě individuálního měření, které sestává z více aspektů sluchového vnímání. CD se poslouchá v domácím prostředí několikrát za týden v rozmezí 10-20 minut se speciálními sluchátky.

      Trénink posloucháním podporuje správné vnímání a zpracování slyšených vjemů. Když se například zlepší vnímání řeči v mozku, může z toho výrazně profitovat zručnost, jako je čtení a psaní. Také subjektivní vjemy rušivých zvuků (hypersenzitivita, tinitus) se mohou snížit nebo úplně vymizet harmonizováním centrálního nervového zpracování.

      Celkový sluchový trénink je složený z 3-5 cyklů měření a poslechových CD. Po dokončení poslechu každého CD, které trvá 6-8 týdnů, je provedeno nové měření, které vyhodnotí efektivitu a průběh poslechu a následné CD již zohledňuje nově naměřené výchozí hodnoty, a tím se zefektivňuje individuální proces celé terapie.

       

      OKRUHY APLIKOVATELNÝCH PROBLÉMŮ

      Sluch

      • poruchy sluchového zpracování a vnímání
      • nadměrně zvýšená citlivost na zvuky
      • tinitus
      • centrální zvukové defekty / snížená kvalita sluchu 

        Čtení a psaní

        • oslabené čtení a psaní – dyslexie 

          Řeč

          •  opožděný vývoj řeči / poruchy řeči
          • obtíže s artikulací a výslovností
          • koktavost
          • dysfázie 

            Pozornost

            • poruchy koncentrace
            • snadná vyrušitelnost
            • porucha pozornosti ADD
            • porucha pozornosti s hyperaktivitou ADHD
            • problém s pracovní pamětí 

              ...Nejen poslouchání

              Lidé s oslabených centrálním sluchovým zpracováním musí vynakládat nesmírné úsilí na jednoduchý proces poslouchání. To samé platí o lidech, kteří nemají vyhraněnou sluchovou lateralitu. V důsledku oslabeného sluchového zpracování je potřeba vynakládat více energie a pozornosti na kompenzaci těchto deficitů. Zahlcená pozornost může být uvolněná až v případě, že se podaří dosáhnout harmonizace poslouchaných vjemů.

              Cíle

              • optimalizace schopnosti poslouchat
              • harmonizace centrálního nervového zpracování
              • trénink vnímání všech frekvencí přecházejících z ucha do mozkových center
              • posilňování propojení mozkových hemisfér
              • zvýšení nedostatečné nebo harmonizace nevyvážené citlivosti na určité frekvence
              • snížení akustické přecitlivělosti
              • zlepšení koncentrace a pozornost

                Možné příčiny oslabeného sluchového zpracování

                • časté záněty středního ucha v dětství
                • organické oslabení sluchu
                • akustická přecitlivělost nebo nedostatečná citlivost na určité frekvence
                • opožděný vývoj
                • nevyhraněná lateralita
                • nedostatečné množství verbálních – sluchových podnětů k učení v jednotlivých stádiích vývoje
                • poruchy a oslabení středního nebo vnitřního ucha